Абітурієнт

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ МИХАЙЛА ДРАГОМАНОВА

Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського

                                                                         

“Затверджено”                                            “Рекомендовано”

На засіданні Приймальної комісії            Вченою радою факультету мистецтв             

УДУ імені Михайла Драгоманова             імені Анатолія Авдієвського

Протокол № .. від «» -------- 2023р.         Протокол № 10 від «17» квітня 2023р.  Голова Приймальної комісії                                  Голова Вченої ради

                     Андрущенко В. П.               ___________        Федоришин В. І.

                                                                         

 

 

ПРОГРАМА

творчого конкурсу

 З МУЗИКИ

для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства

при вступі на навчання для здобуття ступеня

 б а к а л а в р а

на базі повної середньої освіти

Для спеціальності: 025  - Музичне мистецтво

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ – 2023

ПРОГРАМА  З  МУЗИКИ

На спеціальність “Музичне мистецтво” приймаються особи, які мають повну загальну середню освіту та відповідну фахову підготовку.

Абітурієнти, які вступають на факультет мистецтв, повинні скласти творче випробування з гри на музичних інструментах (фортепіано, баян, скрипка, акордеон, бандура, гітара, духові та ударні інструменти); вокального випробування; пройти співбесіду.

Під час проведення іспитів з музичного інструменту абітурієнти повинні продемонструвати майстерне художнє виконання трьох музичних творів, різних за жанром та стилем: поліфонічний твір, твір великої форми, п’єсу або етюд.

Вокальне випробування передбачає виразне виконання вокального твору під власний акомпанемент та української народної пісні без супроводу (a capella).

Співбесіда проводиться з питань музичної теорії, творчості композиторів (твори яких виконуються), особистісних музичних інтересів та нахилів.

Орієнтовний репертуар з музичного інструменту

ФОРТЕПІАНО

  1. Поліфонічний твір (приблизна складність): И. С. Бах Прелюдії та фуги з «Добре темперованого клавіру», Частини з сюїти, партіти; М. Скорик Прелюдії та фуги; В.Задерацький Прелюдії та фуги; Ф. Мендельсон Прелюдія та фуга мі мінор та ін.
  2. Твір великої форми (приблизна складність): М. Клементі, Д. Скарлатті, Й. Гайдн, В. Моцарт, Л. Бетховен, Д. Бортнянський, Ф. Шуберт – Сонати за вибором (І частина або всі інші); варіаційні цикли.
  3. П'єса кантиленного характеру українського чи зарубіжного композитора або етюд інструктивного характеру (приблизна складність): К.Черні ор. 299,740; 1.Крамер, А. Лешгорн, І. Кобилянський Етюди), художнього рівня: В. Барвінський, В. Косенко, М. Мошковський, Ф. Шопен, Л. Шитте, Ф. Ліст  Етюди.

 

 

БАЯН, АКОРДЕОН

 

  1. Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність – Й.С.Бах. ДТК. Прелюдія та фуга; Г. Гендель Хоральна прелюдія).
  2. Твір великої форми (приблизна складність - В.Золотарьов. Соната №2; В. Кусяков. «Осінні за малюнки»; А. Білошицький. Партита № 3; М. Різоль. Концертні варіації на тему укр.нар.пісні «Дощик»).
  3. П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Л. Ревуцький. Прелюд; Ф. Мендельсон. Пісня без слів), етюд або п’єса технічного спрямування.

 

СКРИПКА

 

  1. Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність -Й.С.Бах. Партита № 3. Govote en Ronde. Соната № 1. Adagio, Presto).
  2. Твір великої форми (приблизна складність - Ф. Мендельсон Концерт для скрипки з оркестром e-moll; К.Сен-Санс Концерт № 23; В. Моцарт. Концерти № 3, 4, 5; М.Брук. Концерт № 1).
  3. П'єса кантиленного характеру (приблизна складність - Н.Паганіні. «Кантабіле»; Б. Лятошинський. «Мелодія», М. Скорик «Мелодія»). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – М. де Фалья. «Іспанський танець»).

 

БАНДУРА

  1. Поліфонічний твір двох або триголосний (приблизна складність - Й.С.Бах Прелюдія до-мажор; Й. С. Бах «Сіціліана»; М. Дремлюга «Прелюдія і фуга»).
  2. Твір великої форми (приблизна складність - Г. Гембер. Варіації на тему укр. нар. пісні «Марина»; К. Мясков. Концертна п'єса для бандури та фортепіано» на тему укр. нар. пісні «Вечір на дворі». В. Петренко Сонатина на тему укр. нар. пісні «Ой, важу я, важу»).
  3. П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – М. Дремлюга. «Романс»; М. Лисенко. «Хвилина розпачу»). Або етюд технічного спрямування (приблизна складність – О. Незовибатько. «Прелюдія»).

 

ГІТАРА

  1. Поліфонічний твір (приблизна складність -Й. С. Бах. Прелюдія та фуга ля-мінор. Adagio і Fuga-allegro з «Sonata for violin Solo №l BWV10017).
  2. Твір великої форми (приблизна складність - А. Барріос. Vals Op.8, №4. Ф.Сор. Rondo з «Grande Sonate», op. 22-).
  3. П'єса кантиленного характеру (приблизна складність – оригінальний твір для гітари /наприклад,). Або п’єса чи етюд технічного спрямування (приблизна складність – Н. Альфонсо. Етюд для Ільзи, Н. Альфонсо.- Е. Пухоль. «Джміль»).

 

Тривалість гри на музичних інструментах з творчого конкурсу з музики до 12 хвилин.

 

 

Вокальне випробування

Абітурієнт повинен виконати два різнохарактерних за формою і змістом вокальних твори.

  1. Вокальний твір під власний акомпанемент (приблизна складність – К. Стеценко «Плавай, плавай, лебідонько»; П. Майборода «Стежина», «Пісня про вчительку»; А.Пашкевич «Мамина вишня»; Я.Стеценко «Зоре моя вечірня»; Е.Гріг «Захід сонця»; О. Колодуб «Вишиванка»).
  2. Народна пісня без супроводу (a capella) (приблизна складність – укр. нар. пісні та їх обробки: В.Заремба «Дивлюсь я на небо»; В.Косенко «Взяв би я бандуру»; О.Чишко «Дощик, дощик»; М.Віленський «У вишневому садочку», «Стоїть явір над водою»).

 

Тривалість вокального випробування з творчого конкурсу з музики –

до 8 хвилин.

 

Загальна тривалість відповіді з творчого конкурсу з музики до

20 хвилин на одного абітурієнта.

 

Критерії оцінки знань і вмінь абітурієнта на творчому конкурсі з музики

освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавр

025 Музичне мистецтво

(загальний обрахунок рейтингової оцінки за 200-х бальною системою)

 

За шкалою університету

Визначення

Характеристика відповідей абітурієнта

 

Вокальне випробування

Гра на музичних інструментах

 

0-99 бали

Низький

Невиразно і інтонаційно нечисто виконані обидва твори. Незбалансоване співвідношення звучання мелодії та акомпанементу. Неартистичне виконання обох творів.  Відсутність початкових вокально-технічних навичок (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція).

Технічно недосконале виконанння всіх творів. Відсутність відчуття форми. Неволодіння педалізацією. Малохудожнє виконання всіх творів. Темпово-ритмічна нестабільність.

 

100-139 балів

Задовільний

Здоровий голосовий апарат. Недостатньо артистистичне

виконання обох творів. Нечисто і невиразно виконаний один твір. Відсутність співацької постави. Часткова відсутність початкових вокально-технічних навичок.

Недостатній рівень художнього виконання творів без урахування стильових особливостей. Недостатній рівень технічного виконання двох творів. Недостатньо виразне інтонування звучання двох творів.

Недостатній рівень технічного виконання одного твору.  Наявність відчуття форми, але недостатньо виразне інтонування звучання одного твору. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна стабільність.

140-169балів

Достатній

Здоровий голосовий аппарат. Початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). Співацька постава.  Недостатньо чисто і виразно виконаний один твір.  Недостатньо артистистичне виконання одного твору з двох.

Недостатній рівень технічного виконання одного твору.  Наявність відчуття форми, але недостатньо виразне інтонування звучання одного твору. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна нестабільність.

 

170-200 балів

Високий

Здоровий голосовий аппарат. Співацька постава. Початкові вокально-технічні навички (дихання, звуковедення, чітка дикція та співацька артикуляція). Збалансоване співвідношення звучання мелодії та акомпанементу. Артистистичне та інтонаційно чисте і виразне виконання обох творів.

Технічно досконале виконанння всіх творів з урахуванням їхніх  стильових особливостей. Наявність відчуття форми та виразного інтонування звучання. Володіння педалізацією. Темпово-ритмічна стабільність.

 

 

     

        Якщо абітурієнт під час вступного випробування з творчого конкурсу набрав від 0-99 балів, то дана кількість балів вважається недостатньою для допуску в участі у конкурсному відборі до Факультету мистецтв УДУ імені Михайла Драгоманова.

         Оцінювання рівня знань абітурієнтів проводиться кожним із членів предметної комісії окремо, відповідно до критеріїв оцінювання. Загальний бал оцінювання рівня знань абітурієнта виводиться за результатами обговорення членами комісії особистих оцінок відповідей абітурієнтів. Бали (оцінки) вступного фахового випробування (творчого конкурсу) виголошуються головою предметної комісії усім абітурієнтам, хто брав участь у випробуванні після закінчення іспиту.

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ СПІВБЕСІДИ

Предметна комісія аналізує результати співбесіди методом експертної оцінки та колегіально приймає рішення:  «рекомендовано до зарахування» або «не рекомендовано до зарахування».