освітньо-професійної програми підготовки магістрів
за спеціальністю 025 Музичне мистецтво
факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ імені М.П Драгоманова
Загальні характеристики дисципліни |
Навчальне навантаження з дисципліни |
Методи навчання і форми контролю |
|
Галузь знань 02 Культура і мистецтво (шифр, назва) |
Кількість кредитів – 3 ЄКТС |
Інноваційні методи навчання, демонстрації музичних англомовних творів презентації,портфоліо,кейси Лекції, бінарні лекції, лекції-дискусії, лекції-концерти, практичні заняття. |
|
Спеціальність 025 Музичне мистецтво (код, назва) |
Загальна кількість годин - 90 |
||
Денна |
Заочна |
||
Освітній рівень магістр (бакалавр/магістр) |
Лекції: |
||
20 |
- |
||
Семінарські (практичні) заняття: |
|||
Статус дисципліни (Нормативна/вибіркова) вибіркова |
10 |
- |
|
Лабораторні заняття: |
Форми поточного контролю Презентації, модульні контрольні роботи |
||
Рік вивчення дисципліни за навчальним планом І (2020) |
- |
- |
|
Індивідуальна робота: |
|||
Семестр IІ |
- |
- |
|
Самостійна робота: |
|||
Тижневе навантаження (год.) - аудиторне: 2 години; - самостійна робота: 3,2 години |
60 |
|
Форма підсумкового контролю Залік |
Співвідношення аудиторних годин і годин СРС: |
|||
Мова навчання – українська |
1/2 |
- |
|
Передумови навчання хорознавство, гармонія, аналіз музичних творів, хоровий клас, виробнича педагогічна практика з музичного мистецтва |
Метою викладання спецкурсу за кваліфікацією «Теорія диригентсько-хорового мистецтва» є формування професійної культури майбутніх викладачів, формування технологічно-фізіологічних основ диригентсько-хорового мистецтва.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Теорія диригентсько-хорового мистецтва» є:
- Формування у студентів мотивації до постійного пошуку творчих рішень при виконанні вокально-хорових творів, вдосконалення художнього смаку, почуття стилю,
- Оволодіння системою навичок осягнення змісту і форми хорового твору.
- Формування фахового тезаурусу, репертуарним базисом, що включає твори різних епох, жанрів і стилів, розвиток механізмів музичної пам'яті, творчої уяви,
- Активізація інтелектуально-творчих процесів, ідентифікаційно-слухової, емоційно-вольової сфер, розвиткок артистизму, свободи самовираження.
- Формування в магістрантів виконавської волі, концентрації уваги, розвиток мелодійного, ладогармонічного, тембрового слуху, поліфонічного мислення.
- Оволодіння культурою звуковидобування, ведення звуку і фразування, артикуляційній майстерності, всіх видів техніки виконавства, штрихової палітри.
- Стимулювання творчої ініціативи студентів у процесі освоєння музичних творів і взірців диригентсько-хорового виконавства.
- Формування стійкої уваги і самоконтролю в процесі практичної диригентсько-хорової діяльності, вдосконалення навичок читання з листа і транспонування, результативною самостійної роботи над твором.
- Набуття досвіду конструювання власної інтерпретації творів вокально-хорового мистецтва, проектування шляхів ефективності диригентсько-хорової діяльності у процесі.
- Освоєння виконавських і педагогічних принципів різних виконавських і педагогічних диригентського шкіл.
Створення особистісної траєкторії фахового саморозвитку магістрантів.
Бібліографія:
- Батюк И. Современная хоровая музыка : теория и исполнение : учебное пособие // И.Батюк. - Лань, 2015. - 211 с.
- Безбородова Л.А. Дирижирование : учеб. пособие. Москва, 1990. 159 с.
- Бенч-Шокало О. Український хоровий спів. Актуалізація звичаєвої традиції: навч. посібник / О. Бенч-Шокало. К.: Ред. журн. «Український світ», 2002. 440 с.
- Бочкарев Л. Л. Психология музыкальной деятельности : монография / Леонид Бочкарев. – М. : Издательство «Институт психологи РАН», 1997. – 352 с.
- Герасимова-Персидская Н. Партесный концерт в истории музыкальной культуры / Н. Герасимова-Персидская. — М., 1983.
- .Дилецький М. Духовні твори. Виконує камерний хор "Київ", 2003 (компакт-диск).
- Дилецький М. Духовні твори (ноти) / Дилецький М. – К., 2003. – 148 с.
- Дмитриев Л. Б. Основы вокальной педагогики / Л. Б. Дмитриев. – М. : Музыка, 1968.
- Дмитревский Г. А. Ансамбль хора. Работа с хором / Г. А. Дмитревский. – М. : Профиздат, 1972.
- Дмитриевский Г. А. Хороведение и управление хором / Г. А. 3.Дмитревский. – М., 1957.
- Доронюк В. Методика викладання диригування. – Івано-Франківськ, 2005.
Методичне забезпечення:
Протягом занять студентам демонструються відео та аудіо записи, здійснюється показ.
Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)
Лектор: Топчієва Ірина Олександрівна – кандидат педагогічних наук, доцент.
Факультет: факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського.
Адреса:01010, м.Київ, вул.Тургенєвська, 11.телефон: 044 486-99-36.