Декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського

Заслужений діяч мистецтв України, доктор педагогічних наук, професор.

Федоришин Василь Ілліч

 

Fedorushun V I

      
 
Оcвіта:
  Київська державна консерваторія імені П. І. Чайковського, 1985 р.
Посада:
  декан, професор
Наукові ступені і звання:
  доктор педагогічних наук
Дисципліни які викладає:
 

осн.муз.інстр., практикум за кваліфікацією, виконавський практикум, орк.клас, керівництво магістерськими роботами, керівництво аспірантами.

В університеті працює:
  з 1990 р.
Кафедра
 

інструментального та оркестрового виконавства

 

 

Федоришин Василь Ілліч / Fedoryshyn Vasyl Illich  - декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського. Заслужений діяч мистецтв України, доктор педагогічних наук, професор.

Народився 14 вересня 1960 року в с. Йосиповичі Стрийського р-ну Львівської обл.

Професор кафедри інструментального та оркестрового виконавства. Науковий ступінь та звання: доктор педагогічних наук, професор.

  • Закінчив Дашавську ДМШ (1976, клас М. М. Каліцуна, В. М.Карпича, О. М. Лазаришин), Дрогобицьке музичне училище (1980, клас Е. Я. Ріфмана, М. С. Пуцентело), два курси Дрогобицького педагогічного університету (1980 – 1982, клас диригування Ю. О. Корчинського), Київську консерваторію (1985, клас Б. С. Шуцького).
  • Київська державна консерваторія імені П. І. Чайковського ИВ-І №024583 від 15.06.1985р. Викладач, соліст оркестру, артист камерного  ансамблю. Спеціальність «Струнні інструменти (скрипка,  альт)»
  • Кандидат педагогічних наук (2006 р.), дисертація на тему “Формування виконавської майстерності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі колективного музикування” за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання під керівництвом заслуженого діяча мистецтв України, професора А.Г.Болгарського. Доцент кафедри оркестрового та інструментального виконавства (2005 р.). http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1855
  • Доктор педагогічних наук (2014 р.), дисертація на тему “ Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах ” за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання під керівництвом доктора педагогічних наук, професора А.В.Козир. http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/6919/Fedoryshyn.pdf?sequence=1
  • Доктор педагогічних наук. Теорія та методика музичного навчання, ДД№0040968 26.02.2015, рішення Атестаційної колегії від 26.02.2015 МОН України НПУ ім. М.П. Драгоманова
  • «Теорія та методика фахової підготовки майбутніх учителів музики на акмеологічних засадах»
  • Професор кафедри інструментального та оркестрового виконавства 12ПР № 004596 2006 р. Україна, МОН, рішення атестаційної комісії протокол № 5/20-П від 22.12.2006

Стаж науково-педагогічної діяльності більше 30 років.

З 1990 року працював на посадах викладача, старшого викладача, доцента, професора. Нині декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського (з 2016 року).

  

 Н а г о р о д и / A w a r d s :

Почесна Грамота Верховної ради України 2005р., Почесна Грамота Міністерства освіти і науки України 2012р.

Заслужений діяч мистецтв України” (Указ Президента України №683 від 20.04.2005р.)

Dekan1 2  Dekan2 Dekan3

• Творчі проекти

 

  • Організатор  науково-мистецького проекту «Україна в Європейському просторі: спільні цінності освіти та мистецтва», в рамках якого  делегація викладачів та студентів НПУ імені М.П.Драгоманова здійснила країнами: Чехія, Німеччина, Бельгія, Франція, Австрія, Польща, провівши наукові конференції та концерти.
  • Федоришин В.І. є ініціатором резонансного мистецького проекту «Чорнобиль – молодь буде пам`ятати»  (щорічний Концерт-реквієм), циклу концертів-лекцій, присвячених творчості видатних українських композиторів, концертів творчих колективів та солістів факультету мистецтв  у Національній філармонії України.
  • Камерний оркестр факультету мистецтв під його керівництвом виступає з концертами як в містах України, так і поза її межами (Бельгія, Франція, Австія, Німеччина, Чехія,Польща). Колектив співпрацює з яскравими солістами-інструменталістами, серед яких Євген Ржанов (фортепіано, Німеччина), Чісато Кусунокі (фортепіано, Японія), Жан-Марі Леруа (Франція), Алан Саттон (орган, Англія),  Такеші Суда (гітара, Японія), Володимир Кошуба (орган, Україна), Богдана Півненко (скрипка, Україна) а також видатні вітчизняні митці Зеновій Корінець, Святослав Марцинківський, Володимир Шейко, Корнель Сятецький, Степан Дацюк, Іван Гамкало, Володимир Ткачук, Ігор Андрієвський, Микола Михаць, Володимир Дашковський, Володимир Заводіленко та ін.

1  2  3

 

• Дисципліни

Дисципліни, які викладає: “Практикум за кваліфікацією”, “Основний музичний інструмент”, “Методика викладання дисципліни кваліфікац, “Оркестровий клас”, «Практикум з фахової підготовки», керівництво магістерськими роботами, керівництво аспірантами (докторантами)

• Коло наукових інтересів

Акмеологія мистецької освіти, мистецька педагогіка, методика навчання гри на струнно-смичкових  інструментах.

• Лауреати конкурсів

Яремчук Ірина, Клименко Марина, Гожельник Ірина, Шульга Петро, Єрмакова Тетяна, Шевчук Андрій

https://drive.google.com/drive/folders/11AHldkjXxLBirDVWFevnYvqq_BGGX5vP?usp=sharing

• Відомі випускники

 

Яремчук Ярина, Каплунова Олена, Клименко Марина, Гожельник Ірина, Буханєвич Вікторія та інші.

 

Основні наукові праці: наукові здобутки викладені у 70 наукових працях. Серед яких монографія   «Акмеологічний розвиток майбутнього вчителя музики в творчому навчальному колективі: теорія і практика; навчальний посібник: Вступ до акмеології мистецької освіти»

Видано статтю в журналі, який індексується міжнародною наукометричною базою даних Web of Science: В.Андрущенко, 1. Л.Кияновська та В.Федоришин - «Філософсько-естетичні виміри вітаїзму у творчості Мирослава Скорика”// Міждисциплінарні дослідження складних систем — НПУ імені М.П.Драгоманова, Київ, 2021 №17, с. 43-58. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:XsW5sA7hMAcJ:iscs-journal.npu.edu.ua/article/view/216969/217027+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=ua

Л.Кияновська В.Федоришин, Л.Мельник, А.Козир Людкевич i Землiнський: типологiчне порiвняння учителя i учня Міждисциплінарні дослідження складних систем — НПУ імені М.П.Драгоманова, Київ, 2021 №19, с. 160-167 http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:jxtUmKyvdXIJ:iscs-journal.npu.edu.ua/article/view/248602/245914+&cd=1&hl=ru&ct=clnk&gl=ua

 

  • Науковий керівник захищених дисертацій
  1. Михаць Роман Миколайович «Український театральний рух у Східній Галичині в контексті формування наіцональної ідентичності дітей та молоді (друга половина ХІХ-30-ті рр.. ХХ ст..) " Дрогобич 2018 https://dspu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/09/myxac-r.-m.-ukrayinskyj teatralnyj-rux-u-sxidnij-galychyni-v-konteksti-formuvannya-nacionalnoyi-identychnosti-ditej-ta-molodi-druga-polovyna-xix-30-ti-rr.-xx-st..pdf
  2. Джумеля Андріана Зеновіївна «Формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії засобами пластичного інтонування» http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35368
  3. Хуан Чанхао Методичні засади вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у педагогічних університетах [Текст] : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.02 "Теорія та методика музичного навчання" / Хуан Чанхао ; МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [науковий керівник В. І. Федоришин]. – Суми, 2021. – 20 с. https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11577

 

Монографії:

  1. Федоришин В.І. Акмеологічний розвиток майбутнього вчителя музики в творчому навчальному колективі: теорія і практика: монографія /Василь Ілліч Федоришин. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. – 410 с. (25, 05 др. арк.)
  2. Федоришин В.І. Вступ до акмеології мистецької освіти: навч.-методич. посібник /В.І.Федоришин, А.В. Козир. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 263 с. (13, 86 ум. др. арк.)
  3. Федоришин В.І. Інтегральна система мистецької освіти: етнокультурний напрям розвитку здібностей творчої особистості. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2021. – 580 с. (30, 05 др. арк.)

 

Навчально-методичні посібники:

  1. «Веснянки» 2 видання (інтегральний підхід). Навчально-методичний посібник – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 102 с. (13, 54 ум. др. арк.)
  1. Хоровий та інструментальний репертуар у мистецькій освіті (інтегральний підхід). Навчально-методичний посібник (на репертуарі композитора Віктора Степурка) – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 220 с. (27, 78 ум. др. арк.)
  1. Сергій Магера - українська душа в оперних портретах. Навчально-методичний посібник. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2012. – 280 с. (32, 7 ум. др. арк.)

 

Електронні навчально-методичні посібники, концерти-лекторії:

  1. Федоришин В., Андрущенко Т., Болгарський Д., Кияновська Л., Корінець З., Козир А., Мельник Л., Михаць М., Пиц Б., Степовик Д. Вокальні твори українських композиторів на слова Тараса Шевченка в супроводі камерного оркестру: електронний навчальний посібник. 2-ге вид. 2006р. https://drive.google.com/drive/folders/1GO4hFYxtZb8ClWoMB0rh0Uu1pVdZYkX4?usp=sharing
  1. Федоришин В. І. Колеса син сторіччя 2007р. https://youtu.be/gPWErpcTBG4
  1. Федоришин В. І. Україна в контексті європейської культури (живопис, музика) 2008р. https://youtu.be/XDYGA3YhOXo
  2. Федоришин В. І. Українська музика в просторі і часі 2009р. https://youtu.be/mj4echo8Vrw
  3. Федоришин В. І. Вербицький в духовній спадщині 2010р. https://youtu.be/7Q1q8yq_e_s

 

11 2 12 13 14

 

Протягом всієї навчально-педагогічної та науково-творчої діяльності Василь Федоришин як декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова (ректор – академік В,П. Андрущенко) співпрацює із Національною Академією педагогічних наук України (президент – академік  В. Г. Кремінь). Активна участь в українських, так і міжнародних конференціях, полягає в поєднанні виступаючого як доповідача та практичної частини мистецької освіти.

Спільно із відділенням Професійної освіти і освіти дорослих НАПН України (академік-секретар Н. Г. Ничкало) професор В.І.Федоришин проводить концерти-лекторії, де задіяні творчі колективи факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ ім. М.П. Драгоманова,  національні творчі колективи України, а також відомі провідні виконавці-солісти світу. За вищезазначеними посиланнями можна переглянути і послухати  в теоретичних частинах концертів-лекторіїв (один із них «Михайло Вербицький – духовна спадщина») відомих професорів, член-кореспондентів, академіків НАПН України.

Довгострокова співпраця з Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (директор Л. Б. Лук’янова) стали  перший електронний навчально-методичний посібник Федоришин В., Андрущенко Т., Болгарський Д., Кияновська Л., Корінець З., Козир А., Мельник Л., Михаць М., Пиц Б., Степовик Д. «Вокальні твори українських композиторів на слова Тараса Шевченка» в супроводі камерного оркестру, а також навчально-науковий методичний посібник «Веснянки» На сьогоднішній день готується розширене Друге видання методичного посібника «Веснянки», в якому використовуються всі можливості сучасних цифрових технологій.

Співпраця з Інститутом проблем виховання НАПН України (директор, академік  – І. Д. Бех) - телевізійний проект «Ніч у музеї – творчі особистості України» (куратор - доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії естетичного виховання та мистецької освіти О.А.Комаровська.) На даний час готуються історичні розвідки для проектів:

«Станіслав Людкевич – 100 років життя», а також «Анатолій Кос-Анатольський – джерело карпатських гір»

Загальна науково-педагогічна концепція В.І. Федоришина «Трансдисциплінарний вимір підготовки фахівців мистецького профілю: міжпредметні зв`язки» яка впроваджена та апробована в навчальному процесі на Факультеті мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ ім. М.П. Драгоманова базується на історичних, різних за напрямками, наукових дослідженнях Національної Академії Педагогічних Наук України.

Мистецькі проекти:

  1. Чорнобиль - молодь буде пам'ятати | Концерт-реквієм, 2004 https://drive.google.com/drive/folders/1OKM82RyiF6bsfpht QuwU1XTcobm1600?usp=sharing
  1. 2005 https://drive.google.com/drive/folders/1D6FZlqyDlhSE-7c6tT-efaTwf0Jr29Tp?usp=sharing
  2. 2006 https://drive.google.com/drive/folders/1x0RnCGImSxxLQu4_sGczITChGlQANHxd?usp=sharing
  3. 2007 https://drive.google.com/drive/folders/1nI-oaAY_QvUflOZDjvRDZLHTRbyVPVM2?usp=sharing
  4. 2008 https://drive.google.com/drive/folders/1EhXHwM5rqKg-tNlEfnVNOgwnkqHSNgPR?usp=sharing
  5. 2009 https://drive.google.com/drive/folders/1DkueGbj-4Z_n8fSckzWmCMAXYoOhaAFd?usp=sharing
  6. 2010 https://drive.google.com/drive/folders/1y921weDAVLMKTDxCfDFxAQxJXH-vmcmm?usp=sharing
  7. 2011 https://drive.google.com/drive/folders/18xtwnF-M8dxK_8xqovM9jtJTeMD_SHMK?usp=sharing
  8. 2012 https://drive.google.com/drive/folders/1JQ4segYvBwkOuY_ejkGTzfJvhsrpz63h?usp=sharing
  9. 2013 https://npu.edu.ua/novyny/podii/zahalnuniversytetski/l-r507
  10. 2014 https://drive.google.com/drive/folders/1H_vJr4kL-YG0lz1zTzoi4Tu0O6J6cGqi?usp=sharing
  11. 2015 https://drive.google.com/drive/folders/133boenNFc6rluspygX6TZZwwt1LQy5SI?usp=sharing
  12. 2017 https://zhyve.tv/video/1011-kontsert-rekvim-chornobyl-molod-bude-pamyataty/
  13. 2018 https://zhyve.tv/video/1340-kontsert-rekvim-chornobyl-molod-bude-pamyataty/
  14. 2019 https://drive.google.com/drive/folders/1xFDt7c-DsDbD3fIKdvgx2ph0Dkn_vfPV?usp=sharing
  15. 2020 https://zhyve.tv/video/1988-chornobyl-molod-bude-pamyataty-kontsert-rekvim/
  16. 2021 https://www.youtube.com/watch?v=hzoi8OFcdIE
  17. «Мелодія серця» Звітний концерт факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського 2017р. https://www.youtube.com/watch?v=b-IOhqCAJgA
  1. 2018р. https://www.youtube.com/watch?v=QqB5PxsPzJ8
  2. 2019 https://npu.edu.ua/novyny/oholoshennia/zahalnounivesytetski/melodiia-sertsia-zvitnyi-kontsert-npu-im-mp-drahomanova
  3. 2020https://www.filarmonia.com.ua/afisha/fakultet_mistetstv_im_a_avdi_vskogo_zvitniy_kontsert-5248/
  4. 2021 https://www.facebook.com/ArtFacultyNPU/videos/2948465505405863
  5. Під Покровою твоєю, Богородице 2017р. https://youtu.be/Q-CJPMk0YyU
  6. 2018р. https://youtu.be/DzEua5z0ikg
  7. 2019р. https://youtu.be/SPFOZXvytl0
  8. 2020р. https://youtu.be/CjDLj_4InzQ
  9. Аскольдів глас 2018р. https://youtu.be/I53I3aMRQA4
  10. 2019р. https://youtu.be/KV09eAVKdjc
  11. 2020р. https://youtu.be/TIr434KRM-E
  12. 2021р. https://youtu.be/TIr434KRM-E
  13. Концерт до Дня Гідності https://www.facebook.com/events/2526375064244377/
  14. З Миколаєм до Йордану https://youtu.be/NVg2kkK87Bk
  15. Форум пам'яті Авдієвського https://youtu.be/r-bJK4Lnihg

 

Статті у провідних фахових наукових виданнях:

  1. Федоришин В.І.Дитина і світ музики. Програма і методичні рекомендації / С.Науменко - К.:  РМК,     -  104  с.  Особистий  внесок:  методичні рекомендації, с. 28-73.
  2. Федоришин В.І.Формування   виконавської   майстерності   майбутніх   учителів музики в умовах колективного музикування. /Наука і сучасність. 36. наук, праць, т. 46. - К.: НПУ, 2004. - 130-138.
  3. Федоришин В.І.Моделювання системи формування основ виконавської майстерності майбутніх учителів музики. /Молодь і ринок (Щоквартальний науково-педагогічний  та  економічний журнал Дрогобицького  державного педагогічного  університету. № 3 (13) -Дрогобич, 2005, с. 131-136.
  4. Федоришин В.І.Веснянки. Методичний збірник. /Рекомендовано до друку Міністерством освіти і науки України. - К.: Вид. Академія, 1997, 15 с.
  5. Федоришин В.І.Формування виконавської майстерності студентів інститутів мистецтв в мовах навчального камерно-оркестрового колективу./Академічне   народно-інструментальне мистецтво  та  вокальні школи Львівщини. - Дрогобич: Коло, 2005, с.270-276.
  6. Федоришин В.І.Методичне забезпечення процесу формування виконавської майстерності вчителів музики. Навчально-методичний посібник. /Рекомендовано до друку Міністерством освіти і науки України. - К.:НПУ, 2005, 52 с.
  7. Федоришин В.І. Педагогічне керівництво спільною діяльністю студентів в умовах навчального камерно-оркестрового колективу /В.І.Федоришин //Наукові записки Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 76. – К.: НПУ, 2008. – С. 252-260.
  8. Федоришин В.І. Творче спрямування підготовки студентів інститутів мистецтв до колективного музикування /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2009. - № 12 (59). – С. 38-42.
  9. Федоришин В.І. Застосування інноваційних методик у підготовці майбутніх учителів музики /Василь Федоришин //Науковий вісник Чернівецького університету: педагогіка та психологія. – Вип. 473. – Чернівці: ЧНУ, 2010. – С. 187-194.
  10. Федоришин В.І. Вплив сугестивних факторів на фахове становлення керівника оркестрового колективу /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2011. - № 2 (73). – С. 47-51. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2011_2_10
  11. Федоришин В.І. Методичне забезпечення підготовленості студентів інститутів мистецтв до творчого колективного музикування /В.І.Федоришин //Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - № 7 (218). – Луганськ: ЛНУ, 2011. – Частина ІІ. – С. 163-168.
  12. Федоришин В.І. Актуалізація основних принципів мистецького навчання у підготовці майбутнього вчителя музики /В.І.Федоришин//Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. праць. – К., Ніжин: Вид-во ПП Лисенко М.М., 2012.- Випуск 4. – С. 219-226.
  13. Федоришин В.І. Акмеологічний підхід до підготовки керівників творчих навчальних колективів /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2011. - № 11 (82). – С. 71-74.
  14. Федоришин В.І. Розвиток ейдетичних здібностей школярів у творчих колективах/В.І.Федоришин //Навчання і виховання обдарованої дитини: Теорія та практика. Зб. наук. праць. – К., 2011. – Вип. 7. - С. 106-111.
  15. Федоришин В.І. Сутність та специфіка виконавської майстерності викладачів мистецьких дисциплін /В.І.Федоришин //Наукові записки Національного педагогічного університету імені М.Драгоманова: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 104. – К.: НПУ, 2012. – С. 219-226.
  16. Федоришин В.І. Когнітивно-мотиваційна спрямованість студентів інститутів мистецтв на самореалізацію творчих здібностей /В.І.Федоришин //Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - № 11 (246). – Луганськ: ЛНУ, 2012. – Частина ІІ. – С. 58-63.
  17. Федоришин В.І. Творча самореалізація студентів інститутів мистецтв у процесі колективного музикування/В.І.Федоришин//Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту імені В.О.Сухомлинського: зб. наук. праць. Серія «Педагогічні науки».- Вип. 1.39. - Миколаїв: МНУ, 2012. – С. 340-344.
  18. Федоришин В.І. Діяльнісний аспект підготовки майбутніх учителів музики/В.І. Федоришин //Науковийчасопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Зб. наук. праць. - Випуск 14 (19). – Частина І. – К.: НПУ, 2013. – С. 142-145. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_014_2013_14_36
  19. Федоришин В.І. Фахово-орієнтаційний напрям забезпечення свідомого ставлення майбутніх учителів музики до вибору стратегії практичної діяльності /В.І. Федоришин //Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - № 10 (269). – Луганськ: ЛНУ, 2012. – Частина ІІ. – С. 174-180. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=vluf_2013_10(2)__30
  20. Федоришин В.І. Акмеологічний аспект підготовки викладачів мистецьких дисциплін у контексті європейського освітнього простору /Василь Федоришин //Молодь і ринок: щоквартальний науково-педагогічний та економічний журнал Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: ДДПУ, 2012. - № 10 (93). – С. 50-53.  http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_10_11
  21. Федоришин В.І. Формування здібностей до творчого ейдетичного навчання школярів у музичній діяльності /В.І. Федоришин//Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (педагогічні науки) – Вип. ІІІ. – Бердянськ: БДПУ, 2013. – С. 139-146. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=znpbdpu_2013_3_28
  22. Федоришин В.І. Діагностика акмеологічного розвитку студентів у процесі колективного музикування /В.І. Федоришин//Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту імені В.О.Сухомлинського. Педагогічна освіта: історія, технології, педагогічна майстерність, професіоналізм: зб. наук. праць, Серія «Педагогічні науки». -Вип. 1.40 (92). - Миколаїв: МНУ, 2013. – С. 196-201. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2013_1
  23. Федоришин В.І. Критеріально-рівневий аналіз акмеологічного розвитку студентів інститутів мистецтв /В.І. Федоришин//Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту імені В.О.Сухомлинського. Технології педагогічної освіти: зб. наук. праць, Серія «Педагогічні науки». -Вип. 1.43 (98). - Миколаїв: МНУ, 2013. – С. 97-101. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdup_2013_1
  24. Федоришин В.І. Рефлексивне оцінювання педагогічних ситуацій майбутніми вчителями музики //Наукові записки: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 116. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2014. – С. 210-217. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nzped_2014_116_36
  25. Федоришин В.І. Блочно-модульна система фахової підготовки майбутніх учителів музики /В.І. Федоришин //Наукові записки: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 118. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2014. – С. 212-220. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Nzped_2014_118_33
  26. Федоришин В.І. Акмеологічний напрям побудови особистісних стратегій музично-педагогічної діяльності студентів інститутів мистецтв /В.І.Федоришин//Науковийчасопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Зб. наук. праць. – Випуск 16 (21). - Ч. ІІ.– К.: НПУ, 2014. – С. 127-132. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2012_10_11
  27. Федоришин В.І. Компонентна структура акмеологічної розвиненості майбутніх учителів музики в творчих навчальних колективах /В.І. Федоришин //Наукові записки: зб. наук. праць. Серія: педагогічні та історичні науки. – Вип. 119. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2014. – С. 170-176. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzped_2014_119_30

 

 

• Матеріали конференцій:

  1. Федоришин В.І. Творчий підхід до фахової підготовки майбутнього вчителя музики /В.І. Федоришин //Академічне народно-інструментальне мистецтво та вокальні школи Львівщини: зб. матеріал. наук.-практ. конф. – Дрогобич: Коло, 2008. – С. 128-131.
  2. Федоришин В.І. Розвиток творчої самостійності студентів інститутів мистецтв у процесі колективного музикування. /В.І. Федоришин //Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – 412 с. – С. 77-79.
  3. Федоришин В.І. Інноваційні підходи до організації колективного музикування студентів інститутів мистецтв /В.І. Федоришин //Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VІ мистецько-педагогічних читань пам’яті професора О.П.Рудницької. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – 348 с. – С. 203-204.
  4. Федоришин В.І Використання інноваційних методик у підготовці майбутніх учителів музики до роботи з обдарованими дітьми/В.І.Федоришин //Матеріали ІІІ Міжнародної Науково-практичної конференції «Обдаровані діти – інтелектуальний потенціал держави(збережена авторська стилістика, орфографія і мова)».- АР Крим:смт. Гаспра, 2010 р. – С. 410-417.
  5. Федоришин В.І Акмеологічний напрям практичної підготовки студентів інститутівмистецтв /В.І. Федоришин //Хорове мистецтво України та його подвижники. Збірник матеріалів Першої міжнародної науково-практичної конференції. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2010. – С. 341-349.
  6. Федоришин В.І. Формування комунікативних умінь викладачів мистецьких дисциплін в інструментальних колективах/В.І. Федоришин//Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VІІ мистецько-педагогічних читань пам’яті професора О.П.Рудницької. – Чернівці: Зелена Буковина, 2011. – С. 199-201.
  7. Федоришин В.І Формування креативності майбутніх учителів музики у процесі колективного музикування /В.І. Федоришин//Хорове мистецтво України та його подвижники. Зб. матеріалів Другої міжнародної науково-практичної конференції. – Дрогобич: РВВ ДДПУ імені Івана Франка, 2011. – С. 364-369.
  8. Федоришин В.І. Підготовка майбутніх учителів музики до роботи з обдарованими дітьми/В.І. Федоришин //Навчання і виховання обдарованої дитини: Теорія та практика. Зб. наук. праць. – К., 2011. –– Вип. 5. С. 101-106.
  9. Федоришин В.І. Формування виконавського апарату у студентів факультетів мистецтв у процесі інтегрованої форми навчання / Міжнародні педагогічно-мистецькі читання пам’яті професора О.П. Рудницької «Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: досвід, інновації, тенденції» Неперервна педагогічна освітаХХІ сторіччя: інновації тенденції Iнститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України - К., 2019. http://ipood.com.ua/novini/neperervna-pedagogichna-osvita-hh-stolittya-dosvid,-innovaci,-tendenci/
  10. Міжнародна науково-практична конференція “Мистецька освіта в навчальному процесі” 10.02.2020 http://samkult.com/міжнародна-науково-практична-конфер/

 

 

Статті у наукових збірках та колективних монографіях:

  1. Федоришин В.І. Комунікативний підхід до формування виконавської майстерності вчителя музики /В.І. Федоришин //Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г.М. Падалки: колективна монографія. – Вип. І. - К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2010. – С. 284-293.
  2. Федоришин В.І. Професіографічне моделювання діяльності вчителя музики /В.І.Федоришин //VІ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва «Національний мовно-культурний простір України в контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів» - К.: ДАКККіМ, 2009. – 276 с. – С. 148-150.
  3. Федоришин В.І. Креативний аспект підготовки майбутніх учителів музики до виконавської діяльності/В.І.Федоришин //Педагогічна майстерність як система професійно-мистецьких компетентностей. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – С. 177-185.
  4. Федоришин В.І. Використання інноваційних методик у підготовці викладачів мистецьких дисциплін до роботи з обдарованими дітьми. /В.І.Федоришин //Педагогіка і психологія професійної освіти: наук.-метод. журнал. – № 5. – ЛЬВІВ, 2010. – С.126-132.
  5. Федоришин В.І. Комунікативний аспект підготовки викладачів мистецьких дисциплін /В.І.Федоришин//VІІІ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва «Національно-культурний простір України ХХІ ст.: стан і перспективи» - К.: НАКККіМ, 2010. – 508 с. – С. 449-455.
  6. Федоришин В.І. Підготовка студентів інститутів мистецтв до розвитку ейдетичних здібностей дітей в інструментальних ансамблях /В.І.Федоришин //Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика. Зб. наук. праць. – К., 2010. – Вип. 3. – С. 99-104.
  7. Федоришин В.І. Комунікативні технології фахової підготовки майбутніх учителів музики /В.І. Федоришин //ІХ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва. - К.: НАКККіМ, 2011. – С. 419-423.
  8. Федоришин В.І. Особливості формування виконавської майстерності майбутніх учителів музики /В.І. Федоришин //Теорія та методика мистецької освіти. Наукова школа Г.М. Падалки: колективна монографія. - Вип. ІІ. - К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. – С. 294-301.

 

 

Міжнародні публікації, науково-практичні конференції:

  1. Федоришин В.І. Теоретико-методологічна стратегія підготовки викладачів мистецьких дисциплін /В.І. Федоришин //Современные аспекты культурного диалога: Россия-Украина. Выпуск ІІ. – Краснодар: ООО «Просвещение-Юг», 2012. – С.162-168.
  2. Федоришин В.И. Методические основы подготовки учителей музыки к развитию эйдетических способностей школьников /В.И.Федоришин //Всероссийский журнал научных публикаций. Педагогические науки. - № 5 (20). - М.: ООО «Миррея», 2013. – С. 65-69.
  3. Федоришин В.І. Комунікативно-поведінкова характеристика підготовки майбутніх фахівців до музично-продуктивної діяльності/В.І.Федоришин //Современные аспекты культурного диалога: Россия-Украина.Выпуск ІІІ. – Краснодар: ООО «Просвещение-Юг», 2013. – С.140-146.
  4. Федоришин В.И. Информационно-коммуникативные технологии акмеологического развития будущих учителей музыки/Василий Федоришин //Художественное развитие в социо-культурном контексте ХХІ ст. //EDUCATIA ARTISTICA IN CONTEXTUL MEDIULUI SOCIAL-CULTURAL AL SEC.AL XXI-LEA. –Chisinau: Sagius-Grafic, 2014. - 228 p. – С. 100-105.
  5. Федоришин В.І. Проективно-акмеологічний напрям підготовки студентів інститутів мистецтв до керівництва інструментальними ансамблями /Василь Федоришин //Львівсько-ряшівські наукові зошити (Lwowsko-rzesrowskiezeszytynaukowe)№ І. - Lwow-Rzeszow:UhiwersytetRzeszowsks, 2013. - С. 247-251.
  6. Федоришин В.И. Методы и приемы подготовки будущих учителей музыки к практической деятельности в школе/Василий Федоришин. Серия «Педагогика и методика».–Пекин: PEDAGOGY, 09.2014. – (Китай).– С. 32-35.
  7. Федоришин В.І. Україна в контексті європейської культури 2016р.
  8. Федоришин В.І. Україна в Європейському просторі «Освіта та мистецтво» 2018р. https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/2455199-ukrainskij-studentskij-orkestr-priihav-z-koncertami-do-belgii.html

 

  MK1   MK2   MK3   MK4
  MK7   MK6   MK8   MK5