Біографія

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ імені М.П.Драгоманова.

Закінчила Київський державний педагогічний інститут ім. О.М. Горького, 1984 р. (базова освіта – Полтавське музичне училище ім. М. Лисенка, 1980р.). З 1984 р. – на педагогічній роботі: вчитель музики (спеціалізована школа № 115 ім. І.Огієнка м. Києва, за період роботи в якій була головою методичного об’єднання вчителів музики Солом’янського р-ну м. Києва та членом журі міського туру конкурсу «Учитель року» в номінації «Музичне мистецтво»),

Лауреат І премії VI Міжнародного конкурсу «Вчитель музики ХХІ ст.» імені Д. Кабалевського (м.Київ, 2012р). За сумісництвом працювала в Народному художньому колективі дитячому хорі «Зірниця» Палацу дитячої та юнацької творчості Солом’янського р-ну м. Києва та КЗ «Ірпінська ДШМ імені М. Вериківського».

У 2010 р. закінчила курси музичної терапії при НАКККіМ.

У 2011 р. захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук на тему: «Методика розвитку поліфонічного слуху молодших школярів на уроках музики» у Національному педагогічному університеті імені М.П.Драгоманова (науковий керівник – доктор мистецтвознавства Побережна Г.І.)

З 2012р. – робота на кафедрі теорії та методики музичної освіти, хорового співу і диригування факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського НПУ ім. М.П.Драгоманова («Методика музичної освіти», керівництво виробничою педагогічною практикою, написанням курсових і бакалаврських робіт). Викладання ґрунтується на застосуванні інтерактивних методів та методів інтегрованого навчання. За період роботи під її керівництвом захищено близько 40 магістерських робіт; 3 здобувача одержали документ про присудження наукового ступеня кандидата педагогічних наук.

Тематика публікацій висвітлює коло наукових інтересів: теоретичні та практичні аспекти розвитку музично-творчих здібностей школярів, зокрема поліфонічного слуху на основі українського фольклору та навичок багатоголосного співу, фахова підготовка майбутніх учителів мистецтва, методика викладання мистецьких дисциплін.  Серед них: науково-методичний посібник «Музика у колі сім’ї», «Методичні рекомендації з розвитку поліфонічного слуху у дітей молодшого шкільного віку», близько 50 наукових публікацій у вітчизняних та зарубіжних виданнях (URLhttps://scholar.google.com/citations?view_op=list_works&hl=ru&hl=ru&user=BQVrVlYAAAAJ), програми практичної підготовки студентів освітнього ступеня бакалавра та магістра галузь знань 01 Освіта спеціальність 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) та 02 Культура і мистецтво) спеціальність 025 Музичне мистецтво).

За вагомий особистий внесок у створення духовних цінностей, популяризацію кращих зразків української та світової культури і досягнення високої майстерності у професійній діяльності відзначена грамотами Київської міської ради профспілок, виконавчого комітету Ірпінської міської ради, Солом’янської районної в місті Києві державно ї адміністрації.

В межах Міжнародного хорового форуму пам’яті академіка Анатолія Авдієвського «Як серцю виспівать себе» є членом журі конкурсу шкільної пісні «Дитячі мрії» (2016-2021р.р.). Головування ДЕК у фаховому коледжі «Універсум» Київського університету імені Бориса Грінченка. Розробник і лектор методично-мистецького проекту: «Музичні вечори для юнацтва» (на базі КЗ ІДШМ імені М. Вериківського).

З метою професійного вдосконалення проходила міжнародне науково-педагогічне стажування (Higher School Lingwistyczna w Czestochowie, Poland (2018р.).

Фото

Фото0017

*Міжнародна наук.-метод. конф. «Мистецька освіта у вимірах сучасності» 2014 р., факультет мистецтв

 

Фото0100

*Перший конкурс шкільної пісні «Дитячі мрії – 2014» на факультеті

IMG 20191113 143914

*Засідання студентського наукового гуртка, 2019.

1358d6 62f4831a7e0e4e02b76f26845272113f mv2 1

*«Браїлівські обрії музики П.Чайковського». Івент-проєкт, Бар–Браїлів, 2021р.

IMG 20190424 110606

*Педагогічна практика: зі студентами у спеціалізованій школі №115 ім. І.Огієнка, 2019р.

 

Наукові та навчально-методичні праці

 

1. Традиції народного хорового співу і розвиток у дітей поліфонічного слуху засобами фольклору. Україна: від самобутності до соборності: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., (Київ, 22 – 23 травня 2008р.). –К. :  ДАКККіМ, 2008.  –292с. –  С. 223-225.

2. Поліфонічне багатоголосся українського музичного фольклору як підгрунтя виховання поліфонічного слуху молодших школярів. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: зб. наук. праць. –– К.: НПУ, 2010. – 219с. Вип. 10 (15).– С.160-166.

3. Музично-творча діяльність за системою К. Орфа та деякі аспекти її застосування в процесі розвитку поліфонічного слуху молодших школярів на уроках музики. Наукові записки: [зб. наук.ст.] / Нац. пед. ун-т ім.М.П. Драгоманова; укл.: П.В.Дмитренко, Л.Л. Макаренко. – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2008.–310с.– Вип. LXXIV (74). – С. 201-208. – (Серія педагогічні та історичні науки).

4. Методичні рекомендації з розвитку поліфонічного слуху у дітей молодшого шкільного віку. Вид. НПУ імені М.П. Драгоманова. – К.: НПУ, 2009. – 27с. 5. Розвиток поліфонічного слуху молодших школярів засобами українського фольклору. Мистецтво та освіта. – К. : Вид-во «Фенікс» – 2009. – 64 с. – №2. – С.17-22.  

 6. Методика опанування імітаційної поліфонії в процесі розвитку поліфонічного слуху молодших школярів. Науковий вісник Мукачівського державного університету: [журнал наукових праць] / Мукачівський державний ун-т. – Мукачево: Вид-во «Карпатська вежа», 2009. – 157с.--№6 (1). – С. 110-121.

 7. Педагогічні умови засвоєння підголоскової поліфонії молодшими школярами на уроці музики. VІІ Культурологічні читання пам”яті Володимира Подкопаєва «Культурна трансформація сучасного українського суспільства»: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф.– К.: ДАКККіМ, 2009.– 416с. – Ч.1. – С. 370-377.  

 8. Діагностика сформованості поліфонічного слуху у молодших школярів. Наукові записки: [зб. наук. статей] / Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова; укл. Л.Л.Макаренко – К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2010. –276 с. – Вип. LXXХVII (87). – С. 188-195. – (Серія педагогічні та історичні науки).

 9. Терапевтичний ефект занять фольклором у процесі розвитку поліфонічного слуху молодших школярів. Педагогічна майстерність як система професійно-мистецьких компетентностей : зб. матеріалів Х міжнародних педагогічно-мистецьких читань пам’яті професора  О. П. Рудницької [гол. ред. І. А.Зязюн].– Чернівці : Зелена Буковина, 2013. – 420с. – вип. 4 (8). – С 153-158.

 10. Початковий етап формування творчої особистості на зразках національної культурної спадщини у класі сольного співу ДМШ. Трансформаційні процеси в освіті і культурі: Зб. матеріалів Міжн. наук.-творч. конф., Одеса, Київ, Варшава, 24-25квітня 2013 р. - К. : НАКККіМ, 2013. - С. 164-166.

 11. Структурні складові поліфонічного слуху як передумова його керованого розвитку у молодших школярів. ІХ Культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва “Концептуальні проблеми розвитку  української культури у світлі підготовки і проведення 2012 року як року культури та відродження музеїв в Україні”: зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. – К. : ДАКККіМ, 2011. – 251 с. – Т. 1. – С. 182–189.

 12. Діагностика і розви-ток поліфонічного слуху молодших школярів. Мистецтво та освіта. – К. : Вид-во “Фенікс”. – 2013. – 64 с. – № 3. – С. 5–9.

 13. Продюсерство в контексті концертного життя українського провінційного міста. Діяльність продюсера в культурно-мистецькому просторі ХХІ століття: дискурси і дискусії зб. наук. праць /Упор., ред. С. Садовенко, З.Босик; відп. за випуск В.Шульгіна, І. Кузнєцова. – К: НАКККіМ, 2014. – 328 с. – С.151–154.

 14. Домашнє музикування, або куди зникають сімейні традиції. Пульсар Приірпіння: Соціально-аналітичний журнал [гол. ред. Ю.М. Бережко-Камінська]. – К.: Видавничий дім «Адеф-Україна», 2014. – №18-19. – С. 58-60.

 15. Колективне музикування в сім`ї – основа домашньої музичної освіти. Мистецька освіта в європейському соціокультурному просторі ХХІ ст.: Зб. матеріалів ІІІ Все-української наук.-прак. конф., м. Мукачеве, 13-14 березня 2014 р. – Мукаче-ве : МДУ, 2014. – C.118-119.

 16. Постановка голосу (предмет за вибором). Програма для музичної школи, музичного відділення ПСМНЗ (школи естетичного виховання.  Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 38, [2] с. Програму затверджено Державним методичним центром навчальних закладів культури і мистецтв України (лист від 20.06.2014 №481 – 11с.).

 17. Основні принципи розвитку поліфонічного слуху молодших школярів (на матеріалі українського фольклору). Мистецька освіта у вимірах сучасності: Зб. матеріалів Міжн. наук.-метод. конф., м. Київ, НПУ імені М.П. Драгоманова, 15-17 травня 2014 р. . – К. : НПУ, 2014. – С. 195-198.

 18. Музично-творча діяльність молодших школярів у процесі розвитку в них поліфонічного слуху. Мистецька освіта в європейському соціокультурному просторі ХХІ століття: Зб. матеріалів Всеукраїнської наук-прак конф., Мукачеве, 17-18 березня 2016 р. – Мукачеве, МДУ, 2016. – 300 с. С. 102-104.

 19. Програма нормативної навчальної дисципліни «Методика музичного виховання» (підготов-ка «Бакалавр», галузь знань 0202 «Мистецтво», напрям підготовки 6.020204 «Музичне мистецтво»). К. : Видавництво НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2016. – 10 с.  

 20.Специфіка розвитку поліфонічного слуху молодших школярів на уроках музичного мистецтва. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова. серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: зб. наук. праць. – К.: НПУ, 2016. Вип. 21 (26).– С.83-88.