Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 01Освіта/Педагогіка

02 Культура і мистецтво

(шифр, назва)                   

Кількість кредитів – 3 ЄКТС

Методи навчання

пояснювально-ілюстративний,

дослідницько-аналітичний 

Семінарські заняття, Самостійна робота студента (СРС)

 

Спеціальність  014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)

025 Музичне мистецтво

(код, назва)              

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр (бакалавр/магістр)

Лекції:

10

8

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни

(Нормативна/вибіркова)

вибіркова

23

2

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю

 

Модульні контрольні роботи,

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 3(2019)

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр     VI          

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

- аудиторне:    3години

- самостійна робота:

57

80

Форма підсумкового контролю

Залік

 

  

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання українська

1/1,7

1/8

Передумови навчання

Гармонія, історія музики, аналіз музичних творів

 

    Мета і завдання навчальної дисципліни - ознайомлення майбутніх вчителів музики з джазом як одним із провідних напрямів музичної культури ХХ ст. та визначення місця джазового мистецтва в сучасному музичному просторі.

Студент повинен знати основні етапи розвитку джазового мистецтва в ХХ ст., напрями класичного та сучасного джазу. 

Студент повинен уміти визначити місце джазового мистецтва в музичній культурі ХХ ст., висвітлити основні етапи розвитку джазу в ХХ ст., дати характеристику основним його напрямам.

Програма навчальної дисципліни: Становлення джазу. Історичні умови виникнення джазу. Блюз, регтайм, бі-боп, кул, джазовий вокал, свінг, біг бенди, диксиленд. Посткласичний джаз. Фрі-джаз, фюжн, поп-джаз.

Бібліографія: 1. Бержеро Ф., Мерлин А. История джаза со времен бопа / Пер. с фр. – М., 2003. 2. Конен В. Рождение джаза. – 2-е изд. – М., 1990. 3. Овчинников Е. История джаза. – Вып. 1. – М., 1994. 4. Полянський В. Королі джазу. Сім етюдів-імпровізацій про зачинателів джазового піанізму. – Львів, 2004.

Методичне забезпечення: Протягом лекцій та семінарських занять студентам пропонуються аудіо та відео записи зразків джазового мистецтва.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)    

Зауваження: Необхідні знання з гармонії, сольфеджіо, історії музики, аналізу музичних творів, вокалу.

Лектор: Кульбовський Петро Миколайович, старший викладач

Факультет: факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського.

Адреса: 01010, м.Київ, вул.Тургенєвська, 11.телефон: 486-99-36.

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

ІСТОРІЯ ДЖАЗОВОГО МИСТЕЦТВА

освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів

за спеціальністю 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво), 025 Музичне мистецтво                        

 факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського

НПУ імені М.П Драгоманова

 

І. Основна мета курсу – Оволодіння навичками  фрагментарного та цілісного слухового аналізу музичного твору джазового стилю. Збагачення музичного та загальнокультурного рівня студентів, розвиток художнього смаку та здібностей, вміння сприймати музику та досконало розбиратися у формі та стилістиці музичних творів джазового стилю.

ІІ. Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців даної спеціальності.

Курс «Історія джазового мистецтва» надає студентам можливість ознайомитись із історичним процесом змін художніх напрямків та стилів, особливос­тями джазових жанрів, життям і творчістю видатних американських, західно-європейських та українських митців минулого і сучасності, їх основними творами.

ІІІ. Завдання дисципліни надати студентам ґрунтовні знання у сфері історії та стилістики джазового мистецтва.

ІV. Основні знання та уміння, яких набуває студент після опанування даної дисципліни

Результати навчання:

  • • мати уявлення про історію розвитку джазової музики;
  • • вміти здійснювати музично-художній аналіз твору;
  • • оперувати основними термінами та поняттямиу сфері джазового мистецтва.

Здобуті компетентності:

  • • вміння аналізувати причинно-наслідкові зв’язки культурних явищ в історичній ретроспективі, оперувати основними термінами і поняттями дисципліни та орієнтуватись в історичних етапах, стилях, напрямках мистецтва (міжпредметна естетична компетентість);
  • • здатність оперувати набутими знаннями, готовність використовувати отриманий досвід у самостійній практичній художньо-творчій діяльності згідно із загальнолюдськими естетичними цінностями й власними світоглядними позиціями. Здатність здійснювати пошук оригінальних виражальних засобів для розвитку музичних здібностей, творчої уяви, художнього смаку, підвищення загальнокультурного рівня (загальнокультурна компетентність);
  • • спроможність втілювати власні творчі задуми, керуючись сформованими естетичними смаками. Володіння мовою джазового мистецтва (художньо-творча).

ІV. Короткий зміст дисципліни

1.1       Тема 1  Витоки. Африканське коріння

1.2       Тема 2. Блюз

1.3       Тема 3. Ск. Джоплін . регтайм

1.4       Тема 4. Зародження класичного джазу

1.5       Тема 5. Новоорлеансткий класичний стиль

1.6       Тема 6. Чікагський класичний стиль

1.7       Тема 7. Дж. Р. Мортон, Б. Сміт

1.8       Тема 8. Білі музикантиу джазі

2.1       Тема 9.  Д. Армстронг, Б. Бейдербек

2.2       Тема 10. Свінг. Д. Еллінгтон. Е. Фітцджеральд

2.3       Тема 11. Становлення біг-бендів Хендерсон. Страйд-піано

2.4       Тема 12. Джазовий саксофон. К.Хокінс, Л.Янг, Ч. Паркер

2.5       Тема 13. Бі-боп, Хард-боп. Д. Гілеспі

2.6       Тема 14. Європейський кул-джаз. О.Коулмен

2.7       Тема 15. Джаз в Україні

VІ. Назва кафедри та викладацький склад, який буде забезпечувати викладання курсу

Кафедра теорії та історії музики, ст. викладач Кульбовський Петро Миколайович.

VІІ. Обсяги навчального навантаження та терміни викладання курсу:

На вивчення дисципліни відводиться 90 годин (3 кредити ЄКТС), з яких: лекційних – ­­10 год., Лабораторних – 23 год., самостійної роботи студентів – 57 год. Дисципліна викладається у VІ семестрі.

VІІ. Основні інформаційні джерела до вивчення дисципліни

  1. Верменич, Ю. Т.Джаз. История. Стили. Мастера. — СПб : Лань, Планета музыки, 2007. — ISBN 978-5-8114-0768-2.
  2. Конен В. Блюзы и XX век. М., 1980, 1982.
  3. Конен В. Рождение джаза / В. Конен. – Москва: советский композитор, 1990. – 320 с. https://www.livelib.ru/book/1000326743/about-rozhdenie-dzhaza-valentina-konen
  4. Коллієр Д.Л. Становлення джазу e-reading.club/book.php?book=28497

VІІІ. Система оцінювання:

Поточний контроль: оцінювання виконання завдань на семінарських заняттях, оцінювання 1 модульної контрольної роботи, виконання творчих індивідуальних завдань.

Підсумковий контроль: залік у VІ семестрі.

Опис начальної дисципліни_ВВ2.2.3_

                                                             Шифр

Історія джазового мистецтва

Загальні характеристики дисципліни

Навчальне навантаження з дисципліни

Методи навчання і форми контролю

Галузь знань 01Освіта/Педагогіка

02 Культура і мистецтво

(шифр, назва)                   

Кількість кредитів – 3 ЄКТС

Методи навчання

пояснювально-ілюстративний,

дослідницько-аналітичний 

Семінарські заняття, Самостійна робота студента (СРС)

 

Спеціальність  014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво)

025 Музичне мистецтво

(код, назва)              

Загальна кількість годин - 90

Денна

Заочна

Освітній рівень бакалавр (бакалавр/магістр)

Лекції:

10

8

Семінарські (практичні) заняття:

Статус дисципліни

(Нормативна/вибіркова)

вибіркова

23

2

Лабораторні заняття:

Форми поточного контролю

 

Модульні контрольні роботи,

Рік вивчення дисципліни за навчальним планом 4(2017)

-

-

Індивідуальна робота:

Семестр     VII          

-

-

Самостійна робота:

Тижневе навантаження (год.)

- аудиторне:    3години

- самостійна робота:

57

80

Форма підсумкового контролю

Залік

 

  

Співвідношення аудиторних годин і годин СРС:

Мова навчання українська

1/1,7

1/8

Передумови навчання

Гармонія, історія музики, аналіз музичних творів

 

    Мета і завдання навчальної дисципліни - ознайомлення майбутніх вчителів музики з джазом як одним із провідних напрямів музичної культури ХХ ст. та визначення місця джазового мистецтва в сучасному музичному просторі.

Студент повинен знати основні етапи розвитку джазового мистецтва в ХХ ст., напрями класичного та сучасного джазу. 

Студент повинен уміти визначити місце джазового мистецтва в музичній культурі ХХ ст., висвітлити основні етапи розвитку джазу в ХХ ст., дати характеристику основним його напрямам.

Програма навчальної дисципліни: Становлення джазу. Історичні умови виникнення джазу. Блюз, регтайм, бі-боп, кул, джазовий вокал, свінг, біг бенди, диксиленд. Посткласичний джаз. Фрі-джаз, фюжн, поп-джаз.

Бібліографія: 1. Бержеро Ф., Мерлин А. История джаза со времен бопа / Пер. с фр. – М., 2003. 2. Конен В. Рождение джаза. – 2-е изд. – М., 1990. 3. Овчинников Е. История джаза. – Вып. 1. – М., 1994. 4. Полянський В. Королі джазу. Сім етюдів-імпровізацій про зачинателів джазового піанізму. – Львів, 2004.

Методичне забезпечення: Протягом лекцій та семінарських занять студентам пропонуються аудіо та відео записи зразків джазового мистецтва.

Реєстрація на навчальну дисципліну (для дисциплін за вибором)    

Зауваження: Необхідні знання з гармонії, сольфеджіо, історії музики, аналізу музичних творів, вокалу.

Лектор: Кульбовський Петро Миколайович, старший викладач

Факультет: факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського.

Адреса: 01010, м.Київ, вул.Тургенєвська, 11.телефон: 486-99-36

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

ІСТОРІЯ ДЖАЗОВОГО МИСТЕЦТВА

освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів

за спеціальністю 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво), 025 Музичне мистецтво                        

 факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського

НПУ імені М.П Драгоманова

І. Основна мета курсу – Оволодіння навичками  фрагментарного та цілісного слухового аналізу музичного твору джазового стилю. Збагачення музичного та загальнокультурного рівня студентів, розвиток художнього смаку та здібностей, вміння сприймати музику та досконало розбиратися у формі та стилістиці музичних творів джазового стилю.

ІІ. Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців даної спеціальності.

Курс «Історія джазового мистецтва» надає студентам можливість ознайомитись із історичним процесом змін художніх напрямків та стилів, особливос­тями джазових жанрів, життям і творчістю видатних американських, західно-європейських та українських митців минулого і сучасності, їх основними творами.

ІІІ. Завдання дисципліни надати студентам ґрунтовні знання у сфері історії та стилістики джазового мистецтва.

ІV. Основні знання та уміння, яких набуває студент після опанування даної дисципліни

Результати навчання:

  • • мати уявлення про історію розвитку джазової музики;
  • • вміти здійснювати музично-художній аналіз твору;
  • • оперувати основними термінами та поняттямиу сфері джазового мистецтва.

Здобуті компетентності:

  • • вміння аналізувати причинно-наслідкові зв’язки культурних явищ в історичній ретроспективі, оперувати основними термінами і поняттями дисципліни та орієнтуватись в історичних етапах, стилях, напрямках мистецтва (міжпредметна естетична компетентість);
  • • здатність оперувати набутими знаннями, готовність використовувати отриманий досвід у самостійній практичній художньо-творчій діяльності згідно із загальнолюдськими естетичними цінностями й власними світоглядними позиціями. Здатність здійснювати пошук оригінальних виражальних засобів для розвитку музичних здібностей, творчої уяви, художнього смаку, підвищення загальнокультурного рівня (загальнокультурна компетентність);
  • • спроможність втілювати власні творчі задуми, керуючись сформованими естетичними смаками. Володіння мовою джазового мистецтва (художньо-творча).

ІV. Короткий зміст дисципліни

1.1       Тема 1  Витоки. Африканське коріння

1.2       Тема 2. Блюз

1.3       Тема 3. Ск. Джоплін . регтайм

1.4       Тема 4. Зародження класичного джазу

1.5       Тема 5. Новоорлеансткий класичний стиль

1.6       Тема 6. Чікагський класичний стиль

1.7       Тема 7. Дж. Р. Мортон, Б. Сміт

1.8       Тема 8. Білі музикантиу джазі

2.1       Тема 9.  Д. Армстронг, Б. Бейдербек

2.2       Тема 10. Свінг. Д. Еллінгтон. Е. Фітцджеральд

2.3       Тема 11. Становлення біг-бендів Хендерсон. Страйд-піано

2.4       Тема 12. Джазовий саксофон. К.Хокінс, Л.Янг, Ч. Паркер

2.5       Тема 13. Бі-боп, Хард-боп. Д. Гілеспі

2.6       Тема 14. Європейський кул-джаз. О.Коулмен

2.7       Тема 15. Джаз в Україні

VІ. Назва кафедри та викладацький склад, який буде забезпечувати викладання курсу

Кафедра теорії та історії музики, ст. викладач Кульбовський Петро Миколайович.

VІІ. Обсяги навчального навантаження та терміни викладання курсу:

На вивчення дисципліни відводиться 90 годин (3 кредити ЄКТС), з яких: лекційних – ­­10 год., Лабораторних – 23 год., самостійної роботи студентів – 57 год. Дисципліна викладається у VІІ семестрі.

VІІ. Основні інформаційні джерела до вивчення дисципліни

  1. Верменич, Ю. Т.Джаз. История. Стили. Мастера. — СПб : Лань, Планета музыки, 2007. — ISBN 978-5-8114-0768-2.
  2. Конен В. Блюзы и XX век. М., 1980, 1982.
  3. Конен В. Рождение джаза / В. Конен. – Москва: советский композитор, 1990. – 320 с. https://www.livelib.ru/book/1000326743/about-rozhdenie-dzhaza-valentina-konen
  4. Коллієр Д.Л. Становлення джазу e-reading.club/book.php?book=28497

VІІІ. Система оцінювання:

Поточний контроль: оцінювання виконання завдань на семінарських заняттях, оцінювання 1 модульної контрольної роботи, виконання творчих індивідуальних завдань.

Підсумковий контроль: залік у VІІ семестрі.