Олександр Васильович Гурець – народний артист України, соліст Національної опери України та Маріінінського театру опери та балету (Санкт-Петербург), один з кращих оперних співаків України. Народився майбутній геній оперної сцени півстоліття тому, в селі зі знаковою назвою Перемога (Глухівський район Сумської області). В 1988 році Олександр Гурець закінчив Київську державну консерваторію ім. П.І. Чайковського (клас Віктора Миколайовича Куріна), з 1985 по 1990 рік – соліст Національного заслуженого академічного народного хору імені Григорія Верьовки, а з 1991 року став солістом Національної опери України. Вже в серпні 1997 року тенору присвоєно перше почесне звання - заслужений артист України. А з 8 травня 1999 року Олександр Васильович – народний артист України. В 2001 році виконавцю вручено орден «За заслуги» ІІІ ступеня. Сьогодні в репертуарі Олександра Гурця партії Кобзаря («Тарас Бульба» М.Лисенка), Андрія («Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського), Самозванця, Шуйського («Борис Годунов» М. Мусоргського), Чекалінського ( «Пікова Дама» П. Чайковського), Турідду («Сільська честь» П. Масканьї), Герцога, Манріко, Радамеса, Вісника, Ізмаїла, Абдалло («Ріголетто», «Трубадур», «Аїда», «Набукко» Дж. Верді), Калафа, Каварадоссі («Турандот», «Тоска» Дж. Пуччіні), Каніо ( «Паяци» Р. Леонкавалло), тощо. З шаленим успіхом пройшли гастролі Олександра Васильовича у Польщі, Росії, Казахстані, Німеччині, Франції, Великобританії, Голландії, Ізраїлі, Швейцарії, Іспанії, Канаді, Японії, на Кіпрі... Також Олександр Гурець брав участь у постановці опери Д. Шостаковича „Катерина Ізмайлова” під керуванням В.Гергієва в Тель-Авіві у 1997 році та у Міжнародному мистецькому проекті під керуванням Мстислава Растроповича у Римі в 2000 році, де виконав партію Задрипаного мужичка. Але ж з простого переліку партій та регалій неможливо скласти бодай найменше враження про людину. Тому, готуючи цей матеріал, я поспілкувалася з людьми, які знають митця особисто. «Я спостерігаю за творчістю Олександра Гурця вже багато років, слухав всі партії, які він виконує, – розповідає мистецтвознавець, професор Микола Бархатов – і маю відмітити, що більшість з них виконана на надзвичайному рівні, в багатьох з них співак просто незрівнянний, якісно відрізняється від всієї тенорової групи Київської опери. Хочеться побажати Олександру Гурцю творчих успіхів та яскравих партій.» «Партії, які виконує Олександр Васильович, дивовижно «лягають» на його яскравий голос, щоразу звучать енергійно та з притаманним лише йому вогнем. Кожне наступне виконання – все довершеніше. Це при тому, що репертуар Олександра Гурця надзвичайно серйозний – до нього входять найкращі опери світу та України – і я надзвичайно радий, що маю можливість почути їх на батьківщині у виконанні саме Олександра Васильовича. Окрім професійних якостей Олександра Гурця я хочу підкреслити його щирість у повсякденному житті. І я надзвичайно радий нагоді слухати талановитого, майстерного співака у розквіті його вокальних сил та спілкуватися зі щирою та відкритою людиною.» – говорить шанувальник творчості співака, студент Київської консерваторії Михайло Гнатюк. У виконанні Олександра Гурця однаково легко, яскраво та природно звучить як українська класика так і світовий оперний репертуар. Так само щиро та майстерно виконує співак і Молитву Андрія («Запорожець за Дунаєм») і стрета Манріко («Трубадур»), від арії Каніо («Паяци») на очі навертаються сльози, а під час Nessun Dorma («Турандот») – душа співає разом із виконавцем. Гурець Олександр Васильович з  2010 р. очолює кафедру теорії та методики постановки голосу. Він – народний артист України (1999 р.), професор кафедри (2012 р.), лауреат Міжнародного конкурсу імені С. Крушельницької (1992р., Львів),  Міжнародного конкурсу імені С. Монюшка (1993р., Варшава).

2001 р. отримав Орден «За заслуги» III ступеня.

1988 р. закінчив Київську державну консерваторію імені II. І. Чайковського (клас професора В. М. Куріна).

1985-1990 рр. - соліст Національного заслуженного академічного народного хору імені Г. Верьовки.

З 1991 р. – соліст  Національної опери України.

  В репертуарі партії: Андрій («Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського), Кобзар («Тарас Бульба» М. Лисенка), Турідду («Сільська честь» П. Масканьї), Герцог, Радамес, Манріко, Вісник, Абдалло («Ріголетто», «Аїда», «Трубадур», «Набукко» Дж. Верді), Калаф(«Турандот» Дж. ІІуччіні), Каніо («Паяци» Р. Леонкавалло) та ін.

Брав участь: у постановці опори Д. Шостаковича «Катерина Ізмайлова» під коруванням В. Гергієва в Тель-Авіві (1997 р.), у Міжнародному мистецькому проекті під коруванням Мстислава Ростроповича, де виконав партію Задрипаного мужичка (2000 р., Рим), у фестивальних концертах з видатними італійськими співаками Фиоренцою Коссотто (меццо-соираио) та П’єро Каппуччіллі (баритон). Гастролював у Польщі, Росії, Німеччині, Франції, Голландії, Ізраїлі, Швейцарії та ін. 

Наукова робота:

Науковий напрям: зміст, форми, методи і засоби фахової підготовки вчителів.

Проблема: Вдосконалення вокально-виконавської майстерності майбутнього вчителя музики.

Тема: «Практичні поради співакам-початківцям – методичні нотатки та розробка посібника».

Здійснювалась робота по підготовці студентів 4 та 5 курсів до виступів з актуальними науково-дослідними роботами протягом звітного періоду.

Проведено відкрите заняття з постановки голосу для професорсько-викладацького складу кафедри та студентів Інституту мистецтв.

Підготовлена до друку робоча програма навчальної дисципліни «Постановка голосу» за кредитно-модульною системою оцінювання.

Систематично брав участь у науково-практичних конференціях університету з проблем музичного виховання та постановки голосу, виступала з доповідями.

Методична робота:

Робота складалася з таких напрямків:

  1. індивідуальне прослуховування 1 курсу та розподіл по класам професорсько-викладацького складу кафедри;
  2. індивідуальна робота над методичною та вокальною літературою;
  3. співпраця з сучасними українськими композиторами, музикознавцями, організаторами міжнародних та всеукраїнських вокальних фестивалів і конкурсів;
  4. підбір та розподіл програм та державних програм з вокалу для студентів 1-5 курсів та магістрів;
  5. підбір та розподіл індивідуальних програм серед студентів в класі постановки голосу (враховуючи ступінь підготовленості, індивідуальні здібності, працездатність);
  6. надання вокально-методичної допомоги керівникам вокальних гуртків загальноосвітніх шкіл, дитячих ансамблів, вокалістам-практикам України та зарубіжжя;
  7. підготувала робочу навчальну програму з постановки голосу за вимогами кредитно-модульної системи оцінювання.
  8. проводжу засідання кафедри, беру участь у засіданнях Вченої ради Інституту мистецтв, науково-методичної комісії інституту мистецтв, на яких постійно виступаю з пропозиціями щодо удосконалення та застосування модульної системи навчання в системі мистецької освіти. Проводжу індивідуальні консультації зі студентами 5 та 6 курсу з підготовки курсових та магістерських робіт.